.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت 20 هزار واحد صنفي در مركز مازندران

رئيس مجمع امور صنفي توليدي و توزيعي ساري گفت: بازار ساري‌ به سوي الكترونيكي شدن گام بر مي‌دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مير‌صالح صالحي‌نيا ظهر امروز به‌مناسبت روز اصناف در جمع خبرنگاران به تاريخچه بازار و اصناف ساري از گذشته‌هاي دور پرداخت و اظهار داشت: بازار نرگسيه قديمي‌ترين مركز بازار ساري بود كه در آن زمان كفش‌فروشان و بزاران فعاليت مي‌كردند.
وي با اشاره به اينكه با گسترش شهرنشيني بازار ساري نيز رونق گرفت، تصريح كرد: عمده بازار مركز مازندران حول محور مسجد جامع ساري فعال داشت.
صالحي‌نيا از فعاليت حدود 20 هزار واحد صنفي در مركز مازندران خبر داد و اظهار داشت: به‌دليل آمار بالاي بيكاري مجامع امور صنفي با مراجعه جوانان بيكار مواجه است كه افراد علاقمند و غيرعلاقمند براي فرار از بيكاري به بازار مراجعه مي‌كنند.
وي با تاكيد بر اينكه بازار در حال حاضر بازار جواني است، اضافه كرد: به دليل نبود تجربه كافي موفقيت بازاران جوان به چشم نمي‌آيد.
رئيس مجمع امور صنفي توليدي و توزيعي ساري با تاكيد بر اينكه يك بازاري بايد اقتصاددان و روانشناس باشد، گفت: ورود بازار بدون تجربه موفقيت نمي‌آورد.
وي با اشاره به اينكه به دليل گستردگي كار مجمع نظارت در حد نرمال انجام نمي‌شود، اظهار داشت: مهار كردن و نظارت دقيق بر واحدهاي صنفي يكي از ماموريت‌هاي اساسي اتحاديه‌ها و مجامع صنفي است.
صالحي‌نيا سابقه بازار در پيروزي انقلاب اسلامي، هشت سال جنگ تحميلي و بازسازي كشور را ستود و افزود: باراز مركز مازندران در ارائه خدمت در زمان حوادث غير‌مترقبه نظير سيل نكا، رودبار و زلزله طبس از استان‌هاي پيشتاز كشور بوده است.
وي توجه به مسائل فرهنگي و ديني را يكي از رويكردهاي مجمع امور صنفي دانست و اظهار داشت: هيئت چهارده معصوم بازار ساري در مناسبت‌هاي مذهبي حضوري فعال دارد.
صالحي‌نيا با اشاره به اينكه بازار در كنار دولتمردان حضوري فعال دارد، يادآور شد: از دولتمردان نيز انتظار داريم كه بازار را حمايت كنند.
وي به ركود بازار در سال گذشته اشاره كرد و خاطرنشان كرد: ركود بازار موجب تعطيلي و ورشكستگي برخي از واحدهاي صنفي در ساري شده است.
صالحي‌نيا به نشست اخير روساي مجامع امور صنفي با رئيس جمهور اشاره و تصريح كرد: در اين نشست رئيس جمهور قول مساعد داد تا اقتصاد و دارايي در زمينه ضريب مالياتي همكاري كند كه اين همكاري در حال حاضر كم رنگ است به طوريكه همچنان براساس سال 86 ضريب مالياتي محاسبه مي‌شود.
رئيس مجمع امور صنفي مركز مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر الكترونيكي شدن بازار ساري گفت: اين كار در رده‌هاي واحدهاي صنفي نياز به زمان دارد ولي در حال حاضر الكترونيكي شدن اتحاديه‌هاي صنفي در ساري آغاز شده است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال به اتمام برسد.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 65 اتحاديه صنفي در ساري فعاليت دارد، گفت: در حال حاضر ارتباط مجمع امور صنفي ساري با وزارت بازرگاني و شوراي اصناف كشور اينترنتي است.
صالح‌نيا يادآور شد: با آغاز به كار راه‌اندازي بازار الكترونيكي واحدهاي صنفي خواربار و لبنيات در اولويت هستند.
وي با اشاره به تصميم جديد مجمع امور صنفي مبني بر شناسنامه‌دار شدن فروشندگان محصولات دخالي اظهار داشت: اين كار با جديت تمام در مركز مازندران پيگيري مي‌شود.
رئيس مجمع امور صنفي مركز مازندران قدمت بازار ساري را بيش از 100 سال عنوان و از فروشندگان مواد غذايي به عنوان پردرآمدترين واحد صنفي نام برد.
وي تاكيد كرد: بازار ساري در تمامي صنوف اشباع شده است به طوريكه ميانگين وجود واحد صنفي در جهان براي هر 300 خانوار يك واحد است و اين تعداد در ساري براي هر 25 تا 30 خانوار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.142 seconds.